Intermittent FastingGeplaatst door nico.w2 dagen geleden

Sporten op een lege maag tijdens het vasten, doen jullie dat?

Ik doe nu een paar weken 16:8 en mijn eetraam begint pas rond het middaguur. Soms wil ik s ochtends een stukje hardlopen of fietsen, maar dan zit ik dus nog in mijn vastenperiode. De ene keer voelt het prima en heb ik juist veel energie, de andere keer word ik wat licht in mijn hoofd. Sporten jullie op een lege maag tijdens het vasten, of plannen jullie beweging liever in je eetraam? Benieuwd naar jullie ervaring.
6
💬 4 reacties🔗 Delen

Reageer

dennis_812 dagen geleden
Ik sport altijd nuchter in de ochtend en voel me juist licht en energiek. Maar wel met genoeg water en wat zout, anders word ik duizelig.
sophie.mulder2 dagen geleden
Dat lichte gevoel in je hoofd kan met je elektrolyten te maken hebben. Een snufje zout in je water voor het sporten hielp bij mij.
Katja_C2 dagen geleden
Hé Nico, dat verschilt echt per persoon en per dag. In het begin is je lichaam nog aan het wennen aan het verbranden van vet, dan kan een nuchtere training zwaarder voelen. Luister vooral naar je lichaam. Voel je je licht, bouw het dan rustig op of plan je inspanning in je eetraam. En let op je vocht en wat extra zout, dat scheelt vaak een hoop. Geen wedstrijd hé, doe wat goed voelt.
nico.w2 dagen geleden
Dank Katja, ik ga het wat rustiger opbouwen en op dat zout letten. Goeie tip.