Uit eten gaan en toch gezond kiezen, hoe doen jullie dat?
Volgende week gaan we met de kinderen uit eten voor een verjaardag. Thuis lukt het koolhydraatarm eten me prima, maar in een restaurant vind ik het lastiger. De mandjes brood, de saus, de frietjes erbij. Hoe pakken jullie dat aan? Vooraf de menukaart bekijken, gewoon vlees of vis met groente bestellen, of van tevoren al iets eten zodat je niet uitgehongerd aankomt? Ik hoor graag jullie tips zodat ik het gezellig houd zonder mezelf voorbij te lopen.
Reageer
tessa_j3 dagen geleden
Wij bestellen meestal gewoon vlees of vis met extra groente in plaats van friet. De meeste restaurants doen dat zonder problemen als je het vraagt.
nadia_19903 dagen geleden
Het mandje brood laat ik gewoon staan, of ik vraag of ze het weg willen halen. Anders zit ik er toch aan.
Katja_C2 dagen geleden
Hé Theo, leuk dat jullie uit eten gaan, en het hoeft echt geen probleem te zijn. Ik kijk thuis vaak even de menukaart in zodat ik al een keuze heb. Een stuk vis of vlees met groente of salade is bijna overal te krijgen. En een klein hapje vooraf thuis helpt om niet uitgehongerd aan te komen, dan kies je rustiger. Geniet er vooral van, een gezellige avond hoort er ook bij.
theo_v2 dagen geleden
Fijne tips Katja, vooral dat van die menukaart vooraf bekijken. Ga ik doen, dank je.