Hoeveel koolhydraten per dag houden jullie aan in het begin?
Ik ben net begonnen en lees overal verschillende getallen. De een houdt twintig gram koolhydraten per dag aan, de ander vijftig. Hoeveel houden jullie aan in het begin? Ik wil graag in ketose komen maar ook niet de hele dag bezig zijn met tellen. Tel ik netto koolhydraten of de totale? En maakt het veel uit of je net onder of net boven zit? Alle tips zijn welkom, ik wil het vanaf het begin een beetje goed aanpakken zodat ik het vol kan houden.
Reageer
esther841 dagen geleden
Ik hield in het begin twintig gram netto aan, dat werkte goed om in ketose te komen. Later wat ruimer.
Katja_C1 dagen geleden
Hé Tineke, goeie vraag. De meeste mensen tellen netto koolhydraten, dus totaal min de vezels. In het begin onder de twintig gram zitten helpt om sneller de omschakeling te maken, daarna kun je vaak wat ruimer. Word je niet gek van het tellen, na een paar weken weet je het wel ongeveer uit je hoofd. Ik heb de basis hier overzichtelijk opgeschreven, handig om mee te starten: ketogeen.com/beginnen met het keto dieet de complete gids voor een succesvolle start Begin gewoon en stel gerust je vragen hé.
tineke.rg1 dagen geleden
Dank je Katja, netto dus. Dat scheelt me al een hoop gepuzzel, ik ga die gids lezen.
evelien_8221 uur geleden
Een app gebruiken om te scannen hielp mij enorm in de eerste weken. Daarna had ik het wel door.