Recepten & MaaltijdplannenGeplaatst door petra.b882 dagen geleden

Keto chiapudding voor het ontbijt, hoe maken jullie hem romig?

Ik ben net begonnen met chiapudding als ontbijt maar de mijne wordt steeds een beetje glibberig in plaats van romig. Ik doe nu chiazaad met ongezoete amandelmelk en laat het een nacht staan. Smaak is prima maar de structuur kan beter. Iemand tips? Ik dacht aan een lepel kokosyoghurt erdoor of wat meer chiazaad. Ook benieuwd waar jullie het mee opmaken, ik gebruik nu een paar blauwe bessen en wat noten. Hoe houden jullie het koolhydraatarm en toch lekker?
5
💬 4 reacties🔗 Delen

Reageer

lotte_881 dagen geleden
Een lepel volle kokosyoghurt erdoor maakt het bij mij veel romiger. En goed roeren na tien minuten zodat het niet klontert.
saskia.dv1 dagen geleden
Ik gebruik iets meer chiazaad, ongeveer drie eetlepels op 200 ml melk. Dan wordt het dikker en minder glibberig.
petra.b881 dagen geleden
Dank je, ik doe nu twee lepels dus ik ga het wat verhogen.
daphne_921 dagen geleden
Lekker met een snufje kaneel en wat amandelschaafsel erover. Blijft koolhydraatarm en geeft net wat extra.