Intermittent FastingGeplaatst door peter_71b2 dagen geleden

Honger tijdens het vasten in het begin, gaat dat over?

Ik ben net gestart met 16:8 naast koolhydraatarm eten. De eerste dagen had ik echt honger in de ochtend, vooral rond koffietijd. Nu, na ruim een week, valt het al mee. Gaat dat bij jullie ook over na een tijdje? Ik drink water en zwarte koffie om het eetmoment uit te stellen. Soms knaagt het toch. Is het normaal dat je lichaam even moet wennen, of doe ik iets verkeerd? Ik wil het rustig opbouwen en niet meteen te streng zijn voor mezelf.
6
💬 5 reacties🔗 Delen

Reageer

sander_882 dagen geleden
Bij mij ging de ochtendhonger na een week of twee echt over. Even doorbijten, je lichaam went.
wendy.s2 dagen geleden
Zwarte koffie en water helpen mij ook. Soms een snufje zout in het water tegen dat hongerige gevoel.
Katja_C2 dagen geleden
Hé Peter, dat je lichaam even moet wennen is heel normaal. De eerste week of twee voelt het eetvenster nog onwennig, en dat hongergeknaag zakt bij de meesten vanzelf weg zodra je vetverbranding op gang komt. Mooi dat je het rustig opbouwt, dat is precies de goeie aanpak. Drink genoeg en let op je zout, dan houd je het makkelijker vol. Ik leg de basis van die omschakeling hier uit: ketogeen.com/beginnen met het keto dieet de complete gids voor een succesvolle start Geef het even tijd hé, je bent goed bezig.
peter_71b2 dagen geleden
Bedankt Katja, geruststellend om te horen dat het normaal is. Ik hou vol.
rob_75z2 dagen geleden
Ik combineer het ook met koolhydraatarm en bij mij was de honger na tien dagen echt minder. Hou vol Peter.