Genoeg groente eten op koolhydraatarm, hoe doen jullie dat?
Ik let nu op mijn koolhydraten maar wil ook genoeg groente blijven eten. Soms heb ik het idee dat ik te weinig binnenkrijg omdat aardappels en zo eraf gaan. Hoe vullen jullie dat aan? Ik eet veel bloemkool, courgette, spinazie en sla, maar ben benieuwd wat jullie vaste groenten zijn. Ik wandel elke dag en voel me goed, maar wil mijn vezels op peil houden. Welke groente zit laag in koolhydraten maar vult toch lekker? Tips voor variatie zijn welkom, anders eet ik elke dag hetzelfde.
Reageer
gerda_632 dagen geleden
Ik eet veel broccoli, spruitjes en paprika. Lekker afwisselen, dan blijft het leuk.
karinvdm1 dagen geleden
Avocado en olijven reken ik er ook bij, vult goed en zit vol gezonde vetten.
peter_771 dagen geleden
Champignons zijn bij mij favoriet, bak ik in roomboter. Laag in koolhydraten en heel smakelijk.
Katja_C1 dagen geleden
Hé Wim, mooi dat je op je vezels let, dat vergeten veel mensen. Bladgroenten, broccoli, courgette, bloemkool en paprika zijn allemaal laag in koolhydraten en je kunt er enorm mee variëren. Voeg eens wat noten of zaden toe voor extra vezels. Als je inspiratie zoekt, in dit weekmenu staan een hoop groenterijke maaltijden op een rij: ketogeen.com/keto weekmenu voor beginners verlies snel buikvet met deze simpele maaltijden Met je dagelijkse wandeling zit je sowieso goed hé.
wim_64x1 dagen geleden
Dank Katja, dat weekmenu ga ik bekijken. Champignons ga ik ook vaker doen.
simone_b1 dagen geleden
Spinazie slinkt zo dat je er ongemerkt veel van eet, ideaal. Door een omelet of gewoon gewokt.