Keto courgette lasagne, lekker en vullend
Gisteren keto courgette lasagne gemaakt en het hele gezin vond het lekker. In plaats van pasta gebruik ik dunne plakken courgette die ik eerst even dep met keukenpapier, anders wordt het waterig. Daartussen gehakt met tomatensaus en een laag roomkaas met ei en geraspte kaas. Twintig minuten in de oven en klaar. Het is echt vullend, ik had daarna geen behoefte meer aan iets zoets. Maken jullie de saus zelf of gebruiken jullie een pot? En hebben jullie nog tips om het minder vochtig te houden?
Reageer
sandra.d4 dagen geleden
Klinkt heerlijk! Ik dep de courgette ook altijd en strooi er soms wat zout op zodat het vocht eruit trekt. Even laten staan en dan deppen, dat scheelt echt.
femke.g4 dagen geleden
Ik maak de saus meestal zelf met passata, knoflook en Italiaanse kruiden. Een pot kan ook maar let op verborgen suikers, sommige zitten er vol mee.
marleen.kt4 dagen geleden
Goeie tip, ik ga eens op het etiket letten. Zelf maken is inderdaad zo gepiept.
pien.dj3 dagen geleden
Voeg je ei toe aan de roomkaaslaag? Dat ga ik proberen, klinkt als een mooie binding.
chantal_m3 dagen geleden
Bij ons ook een hit. Ik gril de courgetteplakken eerst kort in een droge pan, dan verliezen ze vocht en wordt het stevig.