SuccesverhalenGeplaatst door pieter.kuijpers44 dagen geleden

Van 120 naar 88 kilo in 11 maanden — mijn keto dagboek

Ik heb een jaar lang alles bijgehouden. Elke week gewogen, elke maand bloedwaarden, elke dag bijgehouden wat ik at. Hier zijn de eerlijke cijfers. **Start (mei 2025):** 120.4 kg, BMI 38.2, buikomvang 128 cm **Vandaag (april 2026):** 88.1 kg, BMI 28.0, buikomvang 96 cm **De tijdslijn:** - Maand 1-2: -8 kg (veel vocht, snelle start) - Maand 3-4: -6 kg (stabiel tempo) - Maand 5-6: -4 kg (vertraging, bijna gestopt) - Maand 7-8: -5 kg (IF erbij, tempo weer omhoog) - Maand 9-10: -6 kg (plateau doorbroken na carb cycling) - Maand 11: -3 kg (langzamer maar gestaag) **Wat ik geleerd heb:** - De eerste 2 maanden zijn een cadeau. Geniet ervan, het gaat nooit meer zo snel. - Maand 5-6 waren het moeilijkst. Ik verloor bijna niks en wilde stoppen. Blij dat ik doorzette. - IF (16:8) combineren met keto was de beste beslissing die ik maakte. - Cheatdays bestaan niet. Ik heb 2 keer een cheatweekend gehad en het kostte me telkens 2 weken om terug te komen. - De weegschaal liegt. Er waren weken dat ik niks verloor maar wel een gaatje in mijn riem kleiner ging. **Bloedwaarden (samenvatting):** - Triglyceriden: van 3.1 naar 1.0 (spectaculair) - HDL: van 0.9 naar 1.6 (flink omhoog) - Nuchtere glucose: van 7.1 (pre-diabetes) naar 5.3 (normaal) Ik weeg nog steeds te veel volgens de BMI-tabel maar ik voel me beter dan in 15 jaar. En ik ben nog niet klaar.
34
💬 12 reacties🔗 Delen

Reageer

Katja_C44 dagen geleden
Pieter, wat een ongelooflijke transformatie! 32 kilo in 11 maanden, en dat met die verbeterde bloedwaarden erbij — dit is het bewijs dat keto levens kan veranderen. Voor iedereen die geïnspireerd is door Pieter's verhaal: doe de gratis keto quiz en ontdek welk ketoplan bij jouw situatie past! 💪
els.jansen44 dagen geleden
Die nuchtere glucose van 7.1 naar 5.3 is misschien wel het belangrijkste resultaat. Je bent letterlijk van pre-diabetes naar normaal gegaan. Dat bespaart je jaren aan medicatie en complicaties.
wendy_8344 dagen geleden
Ik zit nu in die moeilijke fase die je beschrijft — maand 5, bijna niks afgevallen deze maand. Je verhaal geeft me hoop om door te zetten. Bedankt.
henk_w44 dagen geleden
32 kilo! Chapeau. En die eerlijkheid over de cheatweekends is belangrijk. Te veel mensen denken dat een cheatday geen kwaad kan, maar je lichaam moet dan opnieuw in ketose komen.
frank.dekoning44 dagen geleden
Die buikomvang van 128 naar 96 cm is ook niet niks. Alles boven 102 cm is een gezondheidsrisico voor mannen. Je bent daar nu ruim onder. Top.
bianca.groot44 dagen geleden
De combinatie van keto + IF die je beschrijft is vanuit de literatuur ook het meest effectief. Ze versterken elkaars werking op insulinegevoeligheid. Knap dat je dat zelf ontdekt hebt.
renate.meijer44 dagen geleden
Dat de weegschaal liegt is zo belangrijk om te horen. Ik heb weken gehad dat ik niks verloor maar wel complimenten kreeg dat ik er slanker uitzag. Meten is beter dan wegen!
daphne_9244 dagen geleden
Ik ben pas 3 weken bezig en dit soort verhalen motiveren me zo. 32 kilo in minder dan een jaar... dat is echt het bewijs dat het kan.
joost_w44 dagen geleden
Interessant dat je carb cycling gebruikte om het plateau te doorbreken. Hoe deed je dat precies? Hoeveel koolhydraten op de "hoge" dagen?
pieter.kuijpers44 dagen geleden
@joost_w Op de refeed dagen at ik rond de 100-120g koolhydraten. Zoete aardappel, rijst, fruit. Eén dag per week, de rest strict keto. Na 2 weken ging de weegschaal weer naar beneden. Mijn theorie is dat het je stofwisseling even een boost geeft.
sophie.mulder44 dagen geleden
Van pre-diabetes naar normaal, van obesitas naar overgewicht (bijna normaal), en van 128 cm buik naar 96. Dit is niet alleen een dieetsucces, dit is een gezondheidsrevolutie. Respect man.
tom.scholten44 dagen geleden
Als student geneeskunde vind ik dit soort n=1 verhalen fascinerend. Het komt overeen met wat we in de literatuur zien over ketogene diëten en insulineresistentie. Geweldig dat je je bloedwaarden zo goed hebt bijgehouden.